Aukioloajat

Kaikkina päivinä pääsee treenamaan kello 05 - 23. Henkilökunta on paikalla sunnuntaisin kello 16-19.

Osta salikortti
  • Tutustu salin varusteluun

    Tutustu salin varusteluun

  • Tutustu salin varusteluun

    Tutustu salin varusteluun

Hinnasto

Hinnasto

Salille myydään toistaiseksi voimassa olevia kuukausikortteja ja vuosikortteja. Valikoimasta löytyy myös personal trainer palvelut.
Read More
Liikuntasetelit

Liikuntasetelit

Salilla käy monien palveluntarjoajien liikuntasetelit. Jos käyttämäsi setelien käyttökohteista ei löydy Nostelemaa, ilmoita siitä meille niin yritetään ottaa kyseiset setelit käyttöön.
Read More
Valmennus

Valmennus

Salilla tarjotaan henkilökohtaista ohajusta asiakkaan tarpeen ja tason mukaan.
Read More
Tutustu saliin

Tutustu saliin

Sali sijaitsee Sastamalassa osoitteessa Tampereentie 38. Salilla on hyvät olosuhteet vapaapainoharjoitteluun ja monipuolisesti painopakkalaitteita.
Read More

Uusi PT – Sami Nikkilä

Nosteleman valmentaja rivit vahvistuvat kovalla lisäyksellä kun Sami Nikkilä tulee mukaan auttamaan teitä saavuttamaan tavoitteet kuntoilussa. Sami on luvannut auttaa oli tavoitteesi liikunnan suhteen mitkä tahansa. Lupauksia pääsee nyt lunastamaan todella edullisella tutustumistarjouksella: Alkukartoitus, henkilökohtainen saliohjelma ja yhteinen treenikerta nyt vain 38€. Tämä tarjous ei tule toistumaan, ota heti yhteyttä sami@nostelema.fi tai 050 355 6395

Lue lisää Samista

Mahtavaa ystävänpäivää

Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille!😍 Napatkaa kaveria hihasta ja tuokaa hänet Nostelemaan👍 Ystävänpäivän kunniaksi 14. -17.2. ilmainen liittyminen!😲 Yksinkin saa tulla, meiltä saattaa löytää ystäviä. Ja saa toki olla yksinkin jos haluu😅

Mystinen motivaatio, täällä se on!

Iso päätös on tehty; nyt alan kuntoilemaan, syömään terveellisesti ja nukkumaan hyvin! Alku menee hyvin, kaikki jaksetaan tehdä viimeisen päälle tarkasti, netistä löytyneiden tarkkojen ohjeiden mukaan. Annokset punnitaan, jokainen toisto lasketaan ja lenkille lähdetään säästä huolimatta. Mitäs sitten kun alkuinnostus on ohi? Asia kerrallaan ajaudutaan pois uudelta polulta, tulokset ei vastaa tavoitteita ja on liian rankkaa. Motivaatio on kadonnut ja tavoitteet unelmien rantavartalosta eivät näytä olevan lähelläkään. Kuulostaako tutulta? Alla vinkit motivaation ylläpitämiseksi!

Älä vaadi itseltäsi liikaa!

On lähes mahdotonta muuttaa kaikkea kerralla. Liian isot muutokset eivät vaan onnistu kerralla. Innostus on hyvä alku, valitse ensin yksi asia, jota lähdet työstämään. Pidä koko ajan ajatus, että vielä ei mennä täysiä, on varaa kiristää. Motivaatio on harjoiteltava taito, haasta sitä joka päivä, mutta älä liikaa.

Ota vastuu

Harmillinen totuus on se, että motivaatiota ei voi ylläpitää vain noudattamalla ohjeita. Hyvään alkuun pääset projektissa kysymällä neuvoa ja apua. Tiedon kerääminen on yksi tärkeä osa projektia ja mahdollistaa vastuun ottamisen. Vastuu omasta tekemisestä on otettava, ja siitä pitää olla ylpeä. Sisäinen hallintakäsitys on kriittinen motivaation ylläpitäjä. Unohda selitykset, ei ole aikaa, töissä kiire, lapset kotona, väsynyt. Sinä teet valinnat, ota vastuu ja koe vallantunne!

Järkevät tavoitteet

Kaikessa tekemisessä on todella tärkeää, että on järkevät tavoitteet. Tavoitteet kannattaa jakaa fiksuihin ja haastaviin tavoitteisiin. Haastavana tavoitteena saa olla se kuva siitä tikissä olevasta itsestänsä, mutta se ei saa olla ainut tavoite. (Tässäkin tosin on syytä huomioida mikä on oikeasti mahdollista, mitä tehdään kuvankäsittelyllä ja terveyttä vaarantavilla tempuilla.) Kannattaa jakaa haastava tavoite järkeviin tavoitteisiin ja alkaa suuntaamaan niitä kohti yksitellen.

Tavoite voi vaatia esimerkiksi, että painoa putoaa 20kg. Kannattaa tämä pilkkoa fiksuiksi tavoitteiksi, esimerkiksi 0,5kg viikossa. Tähän fiksuun tavoitteeseen tähdäten sitten kiristää tekemistä niin että tämä selkeä, mitattavissa oleva, fiksu tavoite toteutuu. Aluksi riittää varmasti liikunta, sitten siistitään ruokavaliota, ja ehkä jossain kohtaa tarvitaan varsinaista tiukempaa dieettiä.  

Fiksujen tavoitteiden asettaminen voi olla haastavaa, jos ei tunne alaa hyvin. Tässäkin meidän Personal Trainerit auttavat mielellään. Laita viestiä niin pohditaan miten asetetaan fiksut tavoitteet ja miten ne saavutetaan.

Kysy miksi?

Kaikille tulee se hetki, kun tarvitsee motivaatiolleen vahvistustaan. Lenkille pitäisi lähteä, mutta keli on vähän kylmä, Salkkaritkin alkaisi puolen tunnin päästä. Kysy itseltäsi miksi? Kun olet saanut rakennettua itsellesi selkeän vision hyvinvoivasta ja sporttisesta itsestäsi, on helppoa kytkeä yksittäiset tehtävät siihen ja kasvattaa motivaatiota.

Kannusta kaveria

Yhteisön tukea ei kannata koskaan aliarvioida. Kannustavat kaverit kirittävät motivaatiota hienosti! Muista kuitenkin, että kun kannustaa ihmisiä ei kannata kannustaa luontaisia ominaisuuksia, vaan yrittämistä ja ahkeruutta. Oot tosi hienosti jaksanut käydä salilla. Mahtavaa että oot järjestänyt aikataulusi niin että ehdit urheilla. Pitäisikö laittaa seuraavaksi kuukauden liikkeeksi kaverin kehuminen salilla?


Muistakaa kuitenkin olla lempeitä itsellenne. On normaalia, että joinain päivinä projekti ei etene halutusti. Pitää vaan tunnistaa milloin tälle on oikea syy, ja milloin tekosyy.

Oikein motivoitunutta lopputalvea kaikille! Hienoa että jaksoit lukea loppuun asti

– Joonas Korpela

NUKK kävelytesti 5. ja 6.1.

Tervetuloa Nostelemaan testaamaan kuntosi ilmaiseksi 5. ja 6.1. kello 12-19. Pyöritämme sovellettua UKK kävelytestiä, jolla saat hyvän käsityksesi kunnostasi. Testi ei ole fyysisesti erityisen rankka, luonnollista kävelyä kaksi kilometriä. Testi on myös helppo uusia niin näet kuinka kuntosi on kehittynyt.

Nyt entistä kätevämmin jäseneksi

Päivitimme tapaamme ottaa uudet jäsenet tervetulleeksi Nostelemaan. Luovuimme hitaasta postin palvelusta ja jatkossa kun uusi asiakas liittyy Nostelemaan saa hän haettua kulkuavaimen kätevästi salin oven vierestä seinältä.

Uusi prosessi toimii seuraavasti. Tee tilaus verkkokaupassa, saat vastaukseksi sähköpostin jossa on koodi yhteen avainlaatikoista. Hae avain laatikosta 1-5 ja ei muuta kun reenaamaan! Vastaamme tilauksiin kuntosalin aukioloaikoina nopeasti, viimeistään kahden tunnin kuluessa. Yöllä pitää nukkua hyvin, joten sillon ei vaustausta saa välttämättä niin nopeasti.

Tervetuloa toki myös sunnuntaisin 16-19 paikanpäälle, silloin saa avainkortin heti käteen ja jopa hymyn vielä kaupanpäälle!

Valjasta tahdonvoima käyttöösi

Usein elämänmuutosprojekteissa päätetään kertalaakista aloittaa kuntoilu, lopettaa tupakointi ja alkoholi, aletaan syömään terveellisesti ja mahdollisesti vielä joku kiva uusi haastava harrastus. Kun muutokseen lähdetään tällä ajatuksella, on onnistuminen todella harvinaista. Ihminen ei pysty pitkää aikaa pakottamaan itseään tekemään mahdotonta määrää asioita. Aina kun pakotat itsesi tekemään jotain, käytät samalla tahdonvoimaa. Jokaisesta pakottamastasi teosta tai ajatuksesta tahdonvoimasi heikentyy. Tahdonvoimaa on meillä kaikilla käytössä rajallinen määrä päivässä. Tahdonvoimaa voi kehittää systemaattisesti käyttämällä sitä ja panostamalla fiksuun ruokavalioon.

 
Ruokailun merkitys

Termi aivoruokaa ei ole tuulesta temmattu nimitys. Gukoositaso on tärkeä tekijä tahdonvoimassa. Ihmisten tahdonvoima romahtaa jos elimistön glukoositaso laskee riittävästi. Tällöin elimistön ensimmäinen reaktio on makean himo. Karkkipussin syöminen toki auttaa asiaan, glukoosi oikein piikkaa ylös, mutta vain todella hetkellisesti. Lasku on niin raju, että syöksyn jälkeen tilanne on pahempi kuin ennen ruokailua. Syntyy uusi makeanhimo ja vielä vähemmän tahdonvoimaa vastustaa sitä. Tämän vuoksi ruuassa kannattaa panostaa matalan glykemiaindeksi ruokiin. Ja ihan rehdisti myöntää itselleen, että ennen ruokaa itseään on huomattavasti vaikeampi pakottaa tekemään asioita. Eikä niihin hetkiin kannata jättää tärkeitä päätöksiä.

 

Mihin tahdonvoimaa kannattaa käyttää?

Tahdonvoimaa kannattaa ehdottomasti käyttää joka päivä muodostamaan hyviä tapoja ja hylkäämään tai muokkaamaan opittuja huonoja tapoja. Kun tahdonvoimalla pystyt muodostamaan hyviä tapoja, ne hitaasti mutta varmasti siirtyvät osaksi sinun automaattista toimintaasi. Kun tapa on opittu, ei se parhaimmillaan vaadi lainkaan enää tahdonvoimaa. Muistatko vielä, kun lapsena solmit kengännauhat rusetille? Se vaati valtavasti tahdonvoimaa ja välillä se jäi kesken, tuli turhautuminen. Epäilen, että tänään et joutunut valtavasti pakottamaan itseäsi solmimaan nauhoja.

 

Hyviä juttuja, miten aloitan?

Älä aloita alussa kuvatulla tavalla, jaksat muutaman viikon ja asia kerrallaan repsahtaa takaisin vanhoihin kaavoihin. Mutta miltä kuulostaa, että vuoden päästä pystyisitkin toteuttamaan näitä kaikkia? Kaikki ovat toki yksilöitä, mutta tällä listalla kaikki saavat varmasti vuodessa rakennettua nipun hyviä tapoja, joilla nostetaan elämänlaatu aivan uudelle tasolle. Tarkkaile itseäsi ja tunnista koska tahdonvoima on lopussa, varaudu niihin hetkiin äläkä ole impulssien vietävissä. Hyvä valmiiksi tehty suunnitelma auttaa aina, vaikka tahdovoima olisi kuinka lopussa.

Tänään: Menet sänkyyn 8,5h ennen kun herätyskellosi soi. Viikonloppuna laitatkin saman hälytyksen päälle, ja nouset samaan aikaan kuin arkena. Joka päivä 8,5h ennen  herätystä sänkyyn ja yrittämään nukkumista, ei kännykkää, ei TV:tä, vain unta.

Kuukauden kuluttua: Alat kuntoilemaan. Valitse laji mikä tuntuu sinusta luontevalta, tärkeintä on että lähdet liikkeelle kahdesti viikossa. Parasta olisi vielä, että rytmi olisi hyvin säännöllinen.

Kahden kuukauden kuluttua: Tarkastat ruokavaliotasi. Korjaa yksi huono asia, esimerkiksi huono aamupala, sokerijuomat, makeiset, leivonnaiset.

Neljän kuukauden kuluttua: Lisäät kuntoilua. Kehosi tarvitsee lihasvoima- ja kestävyysharjoitteita. Pyri saavuttamaan näistä molempia kolmella treenillä viikossa.

Puolen vuoden kuluttua: Ollaan vaikeassa pisteessä, nyt ollaan kasvatettu tahdonvoimaa ja saatu elämän perusteita kuntoon. Aika laittaa kasvatettu tahdonvoima testiin, luovu jostain paheesta: tupakka, alkoholi, uhkapelaaminen, TV, pelit, tiedätte kyllä mitä näitä on.

Seitsemän kuukauden kuluttua: Tarkastat ruokavaliotasi, missä muussa voisi olla parantamisen varaa? Saatko riittävästi proteiinia, syötkö säännöllisesti?

Kahdeksan kuukauden kuluttua: Lisää kuntoilua, monelle täysin riittävä määrä takaamaan jaksamisen arjessa on kaksi lihaskuntotreeniä ja kaksi kestävyystreeniä.

Kymmenen kuukauden kuluttua: On aika taklata seuraava pahe, tässä kohtaa jo varmasti tiedät mikä sen on

Vuoden kuluttua: Kaikki listalla olevat asiat ovat muodostuneet tavoiksi ja olet valmis lisäämään seuraavan hyvän tavan listaasi. Tai toki myös poistamaan häiritsevän huonon tavan. Lisättäviä hyviä tapoja löytyy vaikka kuinka paljon, ja yksi kerrallaan saat lisättyä ne osaksi elämääsi ilman, että joudut päivittäin pakottamaan itsesi tekemään ne.

Älä pelkää pyytää apua projektiin, kyseessä on kuitenkin elämäsi tärkein projekti! Nosteleman PT:t mielelään auttavat ja pitävät sinut liikkeellä projektissa.

 

Elä täysillä, älä piiloudu tekosyiden taakse!

– Joonas Korpela

 

Lähde: Willpower, kirjoittanut Roy Baumeister

Kuntoilusta tapa

Kestää keskimäärin 66 päivää muodostaa itselleen tapa. Tavan ylläpitäminen vaatii huomattavasti vähemmän tahdonvoimaa kuin tavan muodostaminen👍 Kannattaa siis valita hyviä tapoja, olisko kuntoilu yksi niistä?😁🤗 Goodhabits -koodilla 20.4.asti kaikki tuotteet verkkokaupassa -10%! Tartu tilaisuuteen ja ota edullisesti myös PT mukaan auttamaan projektissa!

Yhteistyössä on voimaa

Sastamalan Ruoka- ja Puhtauspalvelut Oy Servi tarjoaa esimerkillisesti henkilökunnalleen liikunnan etuja. Monipuolinen kuntosaliharjoittelu on yksi parhaita tapoja edistää työssä jaksamista. Olemme sopineet että Servi kattaa osan työntekijöiden kuukausimaksusta kuntosali Nostelemassa. Lisätietoa Taina Hassi, Sastamalan Ruoka- ja Puhtauspalvelut Oy Servi 040 503 6967, taina.hassi@servi.fi ja Joonas Korpela 0440637716 joonas@nostelemassa.fi, Nostelema. Ota yhteyttä jos myös sinun yrityksesi haluaa tarjota työntekijöilleen tukea liikuntaan.

Black Friday tarjoukset 24.11.

Black Friday on täällä, ja niin on myös Nosteleman vuoden parhaat tarjoukset. Nappaa mukaasi Black Friday 14kk salikortti hintaan 288€ ja varmista että pääset treenaamaan alle 5€ viikko!

 

Joulu on jo kuukauden päästä. Anna hyvää tekevä lahja ja osta lahjaksi Nosteleman lahjakortti. Tänään 24.11 saat sen 10% alennuksella, esimerkiksi 100€ lahjakortti maksaa vain 90€.

Black Friday on tulossa

Taas on tulossa se päivä vuodesta että kuntosalikortteja myydään polkuhintaan. Meille musta perjantai, mutta teille hyvinkin valoistaPysy tarkkana Facessa ja verkkokaupassa 24.11. ja nappaa vuoden paras tarjous matkaasi!👍